از ترم آینده، یارانه غذای دانشجویان بهجای اختصاص به دانشگاهها، مستقیماً به کیف پول دانشجویان واریز میشود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دانشجویان با استفاده از این اعتبار، هزینه غذای خود را در مراکز طرف قرارداد پرداخت خواهند کرد و دانشگاهها نقش کمتری در تهیه و توزیع غذا خواهند داشت.
این طرح نخستینبار در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۵ مطرح شد و اکنون رئیس سازمان امور دانشجویان اجرای آن را تأیید کرده است. هدف اصلی، کاهش تصدیگری دانشگاهها در حوزه تغذیه و استفاده از ظرفیت رستورانها و پیمانکاران برای ارائه خدمات است.
با این حال، دانشجویان نسبت به کافی نبودن اعتبار یارانه، همگام نبودن آن با تورم، محدودیت مراکز طرف قرارداد بهویژه در شهرهای کوچک و نبود زیرساختهای مناسب ابراز نگرانی کردهاند. موفقیت این طرح به نحوه اجرا و تأمین اعتبار متناسب با افزایش هزینهها بستگی دارد
کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب "زندگی رویایی" تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.