محمد امیر، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در گفتوگو با خبرنگار تسنیم، آیین «بینالحرمین» که به همت معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در پارک ساحلی برگزار شد را اقدامی مؤثر در ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال آموزههای مکتب امام حسین(ع) به نسل جدید دانست.
وی با تسلیت ایام سوگواری اهلبیت(ع) اظهار کرد: در این مراسم، شور حسینی بهخوبی در میان مردم جلوهگر بود و فضای معنوی ایجادشده در مجموعه، نشاندهنده استقبال و مشارکت گسترده شهروندان در برنامههای فرهنگی و مذهبی است.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشهای مختلف این رویداد افزود: علاوه بر برنامههای معنوی و تبیین سیره امام حسین(ع)، غرفههای فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از بخشهای قابل توجه این مراسم بود که بهصورت هدفمند با محوریت مکتب امام حسین(ع) و تربیت نسل آینده طراحی شده بودند.
امیر ادامه داد: اینگونه اقدامات فرهنگی در کنار برنامههای بزرگ حسینی، آثار ماندگاری بر ذهن و آینده کودکان خواهد داشت و میتواند زمینه آشنایی عمیقتر نسل جدید با فرهنگ اهلبیت(ع) را فراهم کند.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه فضاهای معنوی و فرهنگی در جامعه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به محیطهای امن روحی، روانی و معنوی نیاز داریم و برگزاری چنین برنامههایی میتواند در تقویت این فضاها نقش مؤثری ایفا کند.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون همچنین ابراز امیدواری کرد که آیین «بینالحرمین» در سالهای آینده با گستردگی و تنوع بیشتری برگزار شود تا مفاهیم مکتب امام حسین(ع)، فرهنگ مقاومت و آموزههای اهلبیت(ع) به شیوهای مناسب به نسل جوان منتقل شود.
وی در پایان از شهردار اهواز، معاونت فرهنگی شهرداری،گروههای جهادی، هیئتهای حسینی و تمامی داوطلبانی که در برگزاری این مراسم و خدمترسانی به شهروندان مشارکت داشتند، قدردانی کرد.
انتهای پیام/




